RSS
Container Icon

Translate

EnglishFrenchGermanItalianPortugueseRussianSpanish

奇蹟課程複習L59

LESSON 59

The following ideas are for review today:
第59課的複習(第41-45的概念):

God goes with me wherever I go.

How can I be alone when God always goes with me? How can I be doubtful and unsure of myself when perfect certainty abides in Him? How can I be disturbed by anything when He rests in me in absolute peace? How can I suffer when love and joy surround me through Him? Let me not cherish illusions about myself. I am perfect because God goes with me wherever I go.


無論我去哪裡,上帝都與我同行

上帝始終與我同行,我怎麼可能孤獨呢?完美的確定就在祂內在,我怎麼可能對自己感到懷疑和不確定呢?祂就安息於我內在的全然平安中,我怎麼可能有任何困擾呢?愛和喜悅經由祂而圍繞着我,我怎麼可能受苦呢?讓我不再珍視關於我自己的幻覺。我是完美的,因為無論我去哪裡,上帝都與我同行。

God is my strength. Vision is His gift. 

Let me not look to my own eyes to see today. Let me be willing to exchange my pitiful illusion of seeing for the vision that is given by God. Christ's vision is His gift, and He has given it to me. Let me call upon this gift today, so that this day may help me to understand eternity.

上帝是我的力量。聖見是祂的禮物

今天,讓我不再用我自己的肉眼去觀看。讓我願用我可憐的視覺的幻象去換取上帝所給予的聖見。基督的聖見就是祂的禮物,祂已將它賜予了我。今天,讓我召喚這份禮物,於是,這一天就會幫助我去理解永恆。

God is my Source. 

I cannot see apart from Him. I can see what God wants me to see. I cannot see anything else. Beyond His Will lie only illusions. It is these I choose when I think I can see apart from Him. It is these I choose when I try to see through the body's eyes. Yet the vision of Christ has been given me to replace them. It is through this vision that I choose to see.

上帝是我的神聖源頭

離開了祂,我就無法看見。我能看見上帝想要我看見的一切。別的我什麼也看不見了。在祂的神聖旨意之外,只有幻覺。當我認為我能離開祂而看見時,我就是選擇了幻覺。當我想要用肉眼去看時,我就是選擇了幻覺。但基督的聖見已賜予了我,讓我能以此來取代它們。正是經由這聖見,我選擇看見。

God is the light in which I see. 

I cannot see in darkness. God is the only light. Therefore, if I am to see, it must be through Him. I have tried to define what seeing is, and I have been wrong. Now it is given me to understand that God is the light in which I see. Let me welcome vision and the happy world it will show me.

上帝是我得以看見的光

在黑暗中我無法看見。上帝是唯一的光。因此,如果我要看見,就一定要通過祂。我曾試圖去定義看是什麼,但我錯了。現在,我可以去瞭解,上帝就是我得以看見的光。讓我歡迎聖見和它將向我展現的幸福世界。

God is the Mind with which I think. 

I have no thoughts I do not share with God. I have no thoughts apart from Him, because I have no mind apart from His. As part of His Mind, my thoughts are His and His Thoughts are mine.

上帝是我得以思考的神聖心智

我沒有任何不與上帝分享的想法。我沒有任何與祂分開的想法,因為我沒有與祂神聖心智分開的心智。作為祂神聖心智的一部分,我的思想就是祂的,而祂的神聖思想就是我的。

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment