RSS
Container Icon

Translate

EnglishFrenchGermanItalianPortugueseRussianSpanish

奇蹟課程複習L84

LESSON 84

These are the ideas for today's review:
第84課的複習(第67-68的概念):

Love created me like itself.

I am in the likeness of my Creator. I cannot suffer, I cannot experience loss and I cannot die. I am not a body. I would recognize my reality today. I will worship no idols, nor raise my own self-concept to replace my Self. I am in the likeness of my Creator. Love created me like itself.

You might find these specific forms helpful in applying the idea:

    Let me not see an illusion of myself in this.
    As I look on this, let me remember my Creator.
    My Creator did not create this as I see it.

愛把我創造成像它自己一樣

我和我的神聖創造者相似。我不可能受苦,我不可能體驗到失落,我也不可能死去。我不是一個身體。今天,我會認出我的真實存在。我將不再崇拜任何偶像,也不使用我關於自己的觀念來取代我的神聖本性。我與我的神聖創造者相似。愛把我創造成像它自己一樣。

你會發現這些具體形式有助於應用這一觀念:
   
「讓我不在其中看到我自己的幻覺」
「當我看著它,讓我憶起我的神聖創造者」
「我的神聖創造者並不曾把它創造成我所看到的樣子」

Love holds no grievances.

Grievances are completely alien to love. Grievances attack love and keep its light obscure. If I hold grievances I am attacking love, and therefore attacking my Self. My Self thus becomes alien to me. I am determined not to attack my Self today, so that I can remember Who I am.

These specific forms for applying this idea would be helpful:

    This is no justification for denying my Self.
    I will not use this to attack love.
    Let this not tempt me to attack myself.

愛不會怨恨

怨恨和愛是完全截然不同的。怨恨會攻擊愛,並遮擋住愛的光。如果我心懷怨恨,我就是在攻擊愛,因而也是在攻擊我的神聖本性。我的神聖本性因而變得和我格格不入。今天,我決心不去攻擊我的神聖本性,這樣我就能記住我之所是。

這些具體形式對應用這一觀念會有幫助:

「它並非否定我的神聖本性的正當理由」
「我不會用它來攻擊愛」
「讓它不再誘使我攻擊自己」

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment