RSS
Container Icon

Translate

EnglishFrenchGermanItalianPortugueseRussianSpanish

奇蹟課程複習L60

LESSON 60

These ideas are for today's review:
第60課的複習(第46-50的概念):

God is the Love in which I forgive. 

God does not forgive because He has never condemned. The blameless cannot blame, and those who have accepted their innocence see nothing to forgive. Yet forgiveness is the means by which I will recognize my innocence. It is the reflection of God's Love on earth. It will bring me near enough to Heaven that the Love of God can reach down to me and raise me up to Him.

上帝是我得以寬恕的聖愛

上帝並不寬恕,因為祂從不指責。無罪之人無可責怪,而接受自己純潔無罪的人們則看不到有什麼需要寬恕。但寬恕是我認清自己純潔無罪的方法。它是上帝的聖愛在世間的反映。它會把我帶到緊靠天堂的地方,這樣上帝的聖愛就能降臨於我,並把我高舉向祂。

God is the strength in which I trust. 

It is not my own strength through which I forgive. It is through the strength of God in me, which I am remembering as I forgive. As I begin to see, I recognize His reflection on earth. I forgive all things because I feel the stirring of His strength in me. And I begin to remember the Love I chose to forget, but which has not forgotten me.

上帝是我得以信任的力量

我並不是靠自己的力量去寬恕。我靠的是我內在上帝的力量,當我寬恕時,我就會記起它。當我開始看見,我就會認出祂在世間的反映。我會寬恕一切,因為我感到祂的力量在我內在湧動。而我會開始記起我曾選擇忘記的聖愛,但聖愛卻從來沒有忘記過我。


There is nothing to fear.

How safe the world will look to me when I can see it! It will not look anything like what I imagine I see now. Everyone and everything I see will lean toward me to bless me. I will recognize in everyone my dearest Friend. What could there be to fear in a world that I have forgiven, and that has forgiven me?

沒有什麼好怕的

當我能看清這個世界,它在我眼中會是多麼安全!它和我想像中現在所看到的一切毫無相似之處。我所看到的每一個人和每一樣事物都會前來祝福我。我會在每一個人內在認出我最親愛的神聖朋友。在一個我已寬恕它、它也已寬恕我的世界中,還有什麼好怕的呢?

God's Voice speaks to me all through the day. 

There is not a moment in which God's Voice ceases to call on my forgiveness to save me. There is not a moment in which His Voice fails to direct my thoughts, guide my actions and lead my feet. I am walking steadily on toward truth. There is nowhere else I can go, because God's Voice is the only Voice and the only Guide that has been given to His Son.

上帝的聖音一整天都在對我說話

為了拯救我,上帝的聖音無時無刻不在召喚我的寬恕。祂的聖音無時無刻不在指導我的想法,引導我的行動,並帶領我的腳步。我正穩步邁向真相。除此之外,我無處可去,因為上帝的聖音是賜予祂聖子的唯一聖音和唯一神聖嚮導。

I am sustained by the Love of God.

As I listen to God's Voice, I am sustained by His Love. As I open my eyes, His Love lights up the world for me to see. As I forgive, His Love reminds me that His Son is sinless. And as I look upon the world with the vision He has given me, I remember that I am His Son.

上帝的聖愛支持着我

當我聆聽上帝的聖音時,祂的聖愛就支持着我。當我睜開眼睛,祂的聖愛就會照亮我所看到的世界。當我寬恕時,祂的聖愛就會提醒我:祂的聖子是清白無罪的。而當我用祂賜予我的聖見來看世界時,我就會記起:我就是祂的聖子。

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment